fredag 5 september 2008

Ännu ett år..


Idag är det min födelsedag, dagen har börjar något mer annorlunda än vanligt!


Vaknar av att min underbara sambo ligger o sjunger "ha den äran" i hörat på mig, så gulligt!
Han går till jobbet och jag somnar om.. en liten stund. För ni vet hur det är när man fyller år, sms efter sms! Uppskattat absolut, önskar bara att man inte vaknat av varenda ett!!!


Iallafall, har precis lämnat sängen när mobilen ringer displayen visar OKÄND.
Svarar iaf o mannen i luren säger, - Hej, jag heter Ola och ringer från Laholmspolisen, Grattis på födelsedagen!!!
WHAT!! Jag blir helt stum o tror givetvis att någon driver med mig... men så va faktiskt inte fallet. Han hette Ola och ringde från polisen, fast han ville bara höra lite om min bil.. det hade tydligen varit nåt bombhot i Laholm (jag har helt missat detta), och han undra om jag varit i närheten! NOT!
Men det var en trevlig polis o chockartad start på dagen, väldigt kul!

Fortsätter dagen med att kolla facebook, ck.se och lite annat, shit vad poppis man är när man fyller år!
Men det roligaste var mailet från min storasyster (6år äldre), hon skrev ju givetvis Grattis och så ni vet.. o sen relaterade hon till när hon själv var 22, och tog då upp att hon både flytta till Malmö OCH blev gravid!

Flytten håller jag ju på att klara av, dock ej Malmö.. men det där med barn lovar jag att vänta med!



Det är inte ens lunchdax ännu och redan är den här dagen minnesvärd.. och jag vet att det finns mer och vänta!

Inga kommentarer: