måndag 21 maj 2007

Carl von Linné - bidragande orsak till överansträngning!



Ingen människa i världen kan ju ha missat att Carl von Linné "fyller 300år", eller rättare sagt är det den 23maj-07 300år sedan han föddes i Stenbrohult!! Detta har orsakat mindre kaos på mitt jobb, då vi bara ligger nån km från just Stenbrohult!! Det ska firas, o det rejält!!


Ärligt talat så står den här j*vla mannen mig upp i halsen.. är så trött på de!! Allt kretsar kring Linné.. 1700-tals mat står på menyn, vi serverar "jubileumsbakelse" (som inte ens är god) och Orangeriet mittemot lockar hundratals besökare varje vecka.. vilket innebär att vi på restaurangen får jobba o slita som djur!! Räknade ut att innan maj månad är slut så har jag jobbat närmre 200timmar.. tufft men lärorikt!!
Dock finns det en fördel med allt det här firandet, vi fick finfint besök på Herrgården härom dagen..
Kronprinsessan Viktoria! Så kan från och med nu skryta med att jag lagat mat till henne.. lite kul faktiskt!!


Kan väl sammanfatta dagens blogg med att det är en himla tur att man inte lever om 100år, så jag slipper fler sånna här *JIPPON*

För den som är nyfiken på hur vi firar Linné, på mitt jobb, spana in länken http://www.mockelsnasherrgard.se/

Inga kommentarer: